MARAUDERS-TEAM
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

MARAUDERS-TEAM

Since:2010
 
KezdőlapMEDIA PLAYERGalleryKeresésLegutóbbi képekRegisztrációBelépés
Élő ArmA II PC Game Közvetítés
Watch live streaming video from magyararma2 at livestream.com

 

 Á.A.SZ.2009

Go down 
SzerzőÜzenet
Bad-Dog
Admin
Admin
Bad-Dog


HOZZÁSZÓLÁSOK SZÁMA : 63
PONTOK : 26661
BELÉPÉS IDEJE : 2009. Nov. 18.
KOR : 47
TARTOZKODÁSI HELY : Pápa,Veszprém,Hungary

Character sheet
H.Q.: Bad-Dog

Á.A.SZ.2009 Empty
TémanyitásTárgy: Á.A.SZ.2009   Á.A.SZ.2009 I_icon_minitimeSzer. 5 Május - 14:07

ÁLTALÁNOS AIRSOFT SZABÁLYZAT 2009
AIRSOFT GY.I.K.

Mi az az airsoft / softair?

Az airsoft elnevezés alatt egy alacsony energiájú, gyakran az eredetihez megszólalásig hasonló fegyvermásolatokkal (replika) játszott taktikai / hadijátékot értünk. A játék elsősorban a résztvevők becsületességén, korrekt és pozitív magatartásán alapul.

Hogyan alakult ki?

Az airsoft az 1970-es években, Japánból indult. A játék, illetve a replikák kialakulásának kedvezett, hogy a japán törvények nem tették lehetővé, hogy magánemberek valódi fegyvereket birtokoljanak. A játék lassan, de biztosan elterjedt az egész világon, Magyarországra az első darabok az 1980-es években érkezetek, mára itthon is tömegeket mozgat meg alkalmanként.

Hogyan működnek a replikák, mit „lőnek” ki?

A replikák kézi erő, elektromotor vagy gáz segítségével működnek és 6 mm-es vagy 8 mm-es, gömb alakú, elsősorban műanyag lövedéket, BB-t vagy másnéven pelletet lőnek ki, bár léteznek fém lövedékek is. Általánosan a 0,2 gramm – 0,3 gramm tömegű BB-k vannak használatban, de kapható könnyebb és nehezebb lövedék is.

„Mennyibe kerül” az airsoft?

A replikák ára a néhány ezer forintos jópofa gyermekjátékoktól a komoly, akár többszázezer forintba kerülő, gyakorló-kiképző fegyverekig terjed. Egy aktív játékos minimum felszerelésének része továbbá a védőfelszerelés, katonai gyakorlóruha és bakancs.

Ki airsoftozhat?

Elvileg bárki, és megtiltani senkinek nem lehet, de a gyakorlatban koránt sem mindenki alkalmas erre a játékra. Az önfegyelem, az önmérséklet, a szabályok alapos ismerete és alkalmazásának képessége, a sportszerű játék és a gondolkodás alapvető fontosságú ebben a játékban (is). A becsületes játékra, a másokkal történő önzetlen együttműködése, az egymás iránti bizalomra és tiszteletre, azaz a normális közösségi részvételre képtelen embereknek nem az airsoft közössége lesz a megfelelő terep!


PREAMBULUM

Az ÁASZ alkalmazásával szervezett airsoft játékokon saját, kizárólagos felelősségére kizárólag olyan, 18. életévét betöltött, cselekvőképes személy vehet részt, aki e szabályzatot elolvasta, megértette és magára nézve minden tekintetben kötelezőnek ismeri el. E szabályzat egyben kizár minden olyan személyt az airsoft játékosok köréből:

• aki 18. életévét nem töltötte be vagy nem cselekvőképes,
• aki e szabályzatot maradéktalanul nem sajátította el,
• beigazolódik, hogy e szabályzat értelmezésére és maradéktalan alkalmazására nem képes,
• a szabályzatban foglaltakat szándékosan megszegi,
• sportszerű játékra és viselkedésre nem képes,
• büntetett előéletű, melynek következményei alól még nem mentesült
• szélsőséges szervezetek, csoportok tagja

Az airsoft deklaráltan politikia mentes játék! A játékkiírásokban leírt helyzetek nem foglalhatnak állást, csupán a kereteket teremthetik meg, a hátértörténetet adhatják a játékokhoz!


I. ÁLTALÁNOS BIZTONSÁGI SZABÁLYOK

1. Minden airsoft játék ideje alatt és területén minden résztvevő, illetve ott tartózkodó személy számára kötelező EN 166-F (EU) és/vagy ANSI Z87.1 (USA) szabványnak megfelelő szemvédő eszköz szabályos viselése. Használható továbbá kifejezetten airsoft játékok céljára gyártott és szaküzletben forgalmazott acélrácsos szemvédő. Az előírásoknak nem megfelelő, e célra nem alkalmas védőeszköz használata szigorúan tilos!

2. Bármely, közelharcot jelentő szituációban (CQB/CQC) a játékos gondoskodjon megfelelő arcvédelemről! Amennyiben a játék menete ezt megkívánja, erre a játékszervező köteles előre felhívni a játékosok figyelmét. Potenciális CQB/CQC szituációnak tekintünk minden olyan helyzetet, amely során a játék kifejezetten rövid lőtávokat jelentő (> 10m), összetett, nagymértékben tagolt terepen vagy épületben (is) játszódik.

3. Fejre közeli (> 10m) lövést szándékosan leadni szigorúan tilos! Kivétel, ha egyértelműen nincs más látszó felület, mely esetben a célzott fejlövés szabályos eljárás. Egyértelműen szándékos fejlövés vagy közeli, meggondolatlanságból, gyakorlatlanságból adódó fejlövés esetén a játékos véglegesen is kizárható a játékból.

4. Az a játékos, aki nem gondoskodik megfelelő arcvédelemről, saját kizárólagos felelőssége körében jár el, egyben tudomásul veszi, hogy más személyt az arcvédelem hiányából adódó sérülés elszenvedése esetén nem hibáztathat.

5. Az alkalmazott védőeszközök megfelelősségéről minden játékos, résztvevő köteles saját, kizárólagos felelősségére előzetesen és kellő körültekintéssel meggyőződni!

6. Ha bárki saját vagy mások biztonságát magatartásával vagy a biztonsági szabályok be nem tartásával szándékosan vagy felelőtlenül veszélyezteti, a biztonsági kockázatot jelentő résztvevőt a játékból haladéktalanul ki kell zárni és a pályáról el kell távolítani!


II. REPLIKÁKRA HASZNÁLATÁRA VONATKOZÓ SZABÁLYOK

1. Az airsoft játékosnak tisztában kell lennie és alkalmaznia kell tudnia a replikák használata során a fegyverkezelés általános biztonsági szabályait, valamint tisztában kell lennie a Magyar Köztársaság területén érvényes, vonatkozó törvényekkel, jogszabályokkal és egyéb rendelkezésekkel.

2. A játékokon kizárólag 6 mm átmérőjű gömblövedék (“BB”) kilövésére alkalmas replika alkalmazható. Az ÁASZ alkalmazásával megrendezésre kerülő játékokon nem kötelező, de ajánlott a biológiailag lebomló lövedékek alkalmazása, illetve a mindenkori játék szervezője azt kötelezővé teheti.

3. Replikával kizárólag célzott lövés adható le! A lövésznek minden lövés kiváltásakor látnia, irányoznia kell a célt! Különösen balesetveszélyes és szigorúan tilos a replikát fedezék mögül kitartva vagy bármely nyíláson át ki/betartva, stb. lövést vaktában kiváltani!

4. A játék katonai szimulációs jellegéből adódóan, és mivel a játékélményt nagymértékben, negatívan befolyásolja, szigorúan tilos az ún. “locsolás” / “spray-and-pray" taktika! Ez alatt azt az esetet értjük, amikor egy játékos -egyébként értelmetlenül- nagyobb mennyiségű, kb. 20-30-50 db, vagy ezt meghaladó mennyiségű BB-t lő ki, megszakítás nélkül. Figyelmeztetést követően minden ilyen játékost a szervezőnek a játékból ki kell zárni! Kivételt képeznek ez alól a szabály alól a tényleges géppuskák replikái, melyek alkalmazása esetén a hosszú sorozatok kiváltása szabályos eljárásnak minősül.

5. A játékok során alkalmazható replikákat e szabályzat a következő kategóriákba sorolja:
Kategória Csőtorkolati sebesség
(0.2 g tömegű lövedék esetén) Csőtorkolati energia Korlátozások

I.
BASIC
AEG Fps Joule • Maximum ~5-10 db BB sorozatlövés engedélyezett, mely kiváltását követően a sorozatot meg kell szakítani („locsolás” tilalma!).
• ~5 m lőtávon belül, közelharcban*, épületen belül kizárólag egyes lövés engedélyezett**

430 fps max 1.7 J max
II.
MG
AEG 490 fps max 2.2 J max • Kizárólag valódi géppuskák*** replikái használhatóak
• Hosszú sorozatok kiváltása engedélyezett
• Minimális rálövési távolság > ~15-20 m!
• Közelharcban, épületen belül használni tilos!
• Kötelező másodfegyver viselése!
• Kizárólag legalább 1 éves aktív, igazolt játékmúlttal rendelkező játékos alkalmazhatja!
III.
DMR
AEG 430 fps-től 1.7 J-tól • Minimális rálövési távolság > ~15-20 m!
• Rövid, 3-as sorozatok kiváltása engedélyezett
• Közelharcban, épületen belül nem használható!
• Kötelező másodfegyver viselése!
• Kizárólag legalább 1 éves aktív, igazolt játékmúlttal rendelkező játékos alkalmazhatja!
530 fps-ig 2.6 J-ig
IV.
SNIPER 530 fps-től 3.3 J-tól • Kizárólag bolt-action rendszerű, gázos vagy spring replikák alkalmazhatóak!
• Minimális rálövési távolság > ~25-30 m!
• Közelharcban, épületen belül nem használható!
• Kötelező másodfegyver viselése!
• Kizárólag legalább 1 éves, aktív, igazolt játékmúlttal rendelkező játékos alkalmazhatja!
720 fps-ig 4.8 J-ig

Megjegyzések:
* Közelharcot jelent minden olyan szituáció, összetett terep, kisebb, több helyiségre tagolt épület, amely során néhány méterre korlátozódik az észlelési távolság. Az airsoft játékosnak képesnek kell lennie a szituáció felismerésére és replikájának annak besorolása szerinti, szabályos alkalmazására!
** Egyes lövés leadására nem képes fegyverek minden közelharc szituációból ki vannak zárva és az ilyen replikával rendelkező játékosnak másodfegyver viselése kötelező!
*** Nem géppuska replikája nem alkalmazható géppuskaként!

6. Kezdő játékosok kizárólag I. kategóriájú replikákkal vehetnek részt a játékokon, melyre a csapatok vezetői, ahol a játékos tag, kötelesek ügyelni! Kategóriát lépni a mindenkori játék szervezője által elfogadottan igazolt, aktív játékmúlt után lehetséges, amennyiben a játékossal nem volt a múltban fegyverkezelésből adódó probléma és az adott játék mindenkori szervezője ebbe előzetesen beleegyezik.

7. A játék megkezdése előtt és után a replikákat ürített, biztosított állapotban kell tartani, tárat behelyezni tilos, illetve a replikából ki kell venni! Tár kizárólag a kijelölt belövő helyen és a játék megkezdésekor helyezhető be a replikákba.

8. A replikák játék előtti belövése kizárólag a szervező által kijelölt helyen és lőirányban történhet.


III. KÖTELEZŐ FELSZERELÉSEK

Az airsoft játékokon való részvételhez a játékos számára az alábbi, kötelező felszerelések megléte szükséges, melyek nélkül a játékon való részvétel nem lehetséges:
• Szabályzatnak megfelelő replika (lásd. II./5. pont)
• Előírásoknak megfelelő védőfelszerelés (lásd. I./1. pont)
• Katonai gyakorlóruházat (Civil, félig civil ruhában megjelenők a játékon nem vehetnek részt! Kivételt képez, ha a játék dresscode-os és a ciliv ruházat előírás)
• Minimum 40 x 40 cm-es UV narancssárga kendő, használata esetén jól láthatóan a fejen viselve vagy kézben lengetve. Minden más szín ilyen célú használata használata szigorúan tilos!
• 2 db, minimum 5 cm széles, piros és 2 db minimum 5 cm széles sárga karszalag, a megfelelő szín mindkét karon viselve. Ghilie-t viselő játékosnak megengedett a karszalagok lábszáron történő viselése.
• 2 db, fehér “medic” szalag
• További felszerelések a mindenkori játékkiírás szerint.


IV. JÁTÉKSZABÁLYOK

1. Minden közvetlen találat –így a csapattárstól, akár véletlenül kapott találat, fegyvertalálat, stb. is- találatnak minősül! A falról, tereptárgyról vissza vagy lepattanó BB-k okozta találatok nem minősülnek találatnak.

Megjegyzés: Amennyiben egy játékost az ellenfele észrevétlenül becserkészett és a játékosra rálátva, relatíve közeli, tiszta, “eltéveszthetetlen” lövést ad le, de valamilyen tereptárgyon (pl. bokrok) a kilőtt BB-k nem mennek át és így nem is csapódnak be, bár nem kötelező, de ez esetben a helyénvaló viselkedés a találat sportszerű megadása!

2. Amennyiben egyértelműen a játékos testkontúrjából kilógó replikát éri találat (pl. a játékos előtt lévő fegyver kilóg a fedezék mögül), másodfegyver megléte esetén a játékos a másodfegyverével folytathatja a játékot, de ezt hangos “-Fegyvertalálat! –Másodfegyverrel folytatom!” felkiálltással jeleznie kell!

3. A találatot mindig az eltalált játékos jelzi! Fő szabály, hogy mindig az elismert találat számít találatnak. A találatokat nem bevalló, becstelen, csaló játékosoknak az airsoft játékokon nincs helye! Amennyiben egy személyre több különböző csapat, több játékostól rendszeresen érkezik ilyen jelzés, úgy az ilyen játékost a szervezőknek a játékoktól véglegesen el kell tiltani. Ki kell állítani azt a játékost, aki ellenfelét találat megadására szólítja fel, vagy ilyen értelmű megjegyzést tesz!

4. Közös találat esetén mindkét fél köteles jelezni a találatot.

5. A találatot kapott játékos azonnal beszüntet minden tevékenyéséget és kizárólag a találat jelzésére koncentrál. A játékból kizárható minden olyan játékos, aki találat esetén nem kezdi meg haladéktalanul a találat jelzését.

6. Az olyan játékost, aki egy egyértelmű találatot követően, a rajta találatot elérő játékos felé fordulva rá lövést ad le, a játékból haladéktalanul ki kell zárni és a pályáról el kell távolítani!

7. Alkalmas szituációban lehetőség van az ellenfelet megadásra “-Dobd el!” felszólítani, airsoftos zsargonnal “dobatni”. A dobatás fő szabályai, miszerint dobatni:
- kizárólag hátulról vagy oldalról (azaz ellenfél háta mögötti, 180°˛-os terület) szabad,
- 5m-en belül
- maximum 2 főt!
Minden más esetben kötelező tüzelni! Ha szabályos dobatás esetén a dobatott játékos a dobatóra visszalő, a játékost a játékból azonnal és véglegesen ki kell zárni!

8. Szintén alkalmas szituációban az ellenfél “késelhető”, mely ténylegesen az ellenfél vállának megérintésével vagy kizárólag a szervező által megvizsgált és engedélyezett gumikés használatával történhet. A játékos csendben jelezze a késelés tényét - az egyezményes jellel, húzza el a vízszintesen tartott tenyerét a torka előtt- az ellenfélnek, aki ekkor köteles azonnal és csendben visszaállni. Késelés elszenvedése esetén a játékos medices játékon sem medikelhet, hanem azonnal a visszaállóra kell mennie és ott bevárnia a raját! A medicre váró ellenfél is késelhető.

9. A találat jelzésének kötelező és kizárólagos módja, hogy az eltalált játékos 2x, hangosan felkiált: „-Találat! –Találat!” vagy „-Megvolt! –Megvolt!” szavakkal, ezzel egyidejűleg feláll, előveszi és magasra emeli az UV narancssárga kendőjét, azt –különösen a lövés vélt irányába- jól láthatóan meglobogtatja, majd az aktuális játékkiírásnak megfelelően megkezdi a kiállást, illetve medicet hív. Bármely játékos, aki nem a leírtaknak megfelelően jár el, szabadon és joggal tartható tűz alatt, illetve köteles tűrni a találatokat! A méltatlankodókat a játékból ki kell zárni!

10. Találatot kapott, medicre váró vagy visszaálló játékosok semmiféle információt, jelzést nem adhatnak át a csapattársainak! Kizárólag a kilövésük tényét közölhetik, illetve hívhatnak medicet.

11. Medices játék esetén az UV narancs kendő használata a Medic megérkezéséig és a sérült ellátásáig kötelező! A medicre váró játékos kivonható a tűzvonalból. A kivonás módja, hogy egy még játékban lévő játékos odamegy a „sérülthöz”, megfogja a karját, majd már együtt visszavonulnak a tűzvonalból (A kivonás, a medicelés módja a játékkiírásokban eltérő is lehet, ekkor az az irányadó!).

12. A szervezők, bizalmik vagy játékvezetők kötelesek első alkalommal figyelmeztetni, második alkalommal végelegesen eltávolítani és a további airsoft játékoktól eltiltani mindenkit, aki a találatok hangos vagy szabályszerű jelzésére nem képes. Az ilyen játékos az alkalmatlan viselkedésével nem egyértelmű szituációkat teremt, mellyel rontja a játék hangulatát és minőségét.


V. RÁDIÓZÁS

1. A játékokon kizárólag olyan PMR-ek és olyan, UHF sávban forgalmazni képes amatőr rádiók használhatóak, amelyek egyben CTCSS és DCS kódok használatára is képesek!

2. Rádió használatára a játékokon kizárólag olyan személy jogosult, aki a rádióforgalmazás alapszabályaival tisztában van és készülékét maradéktalanul kezelni tudja.


VI. JÁTÉKSZERVEZÉS

1. Bárki szervezhet airsoft játékot, aki a játékosokkal szemben támasztott követelményeknek megfelel, továbbá:
- képes a játékosokkal az ÁASZ-ben foglaltak maradéktalan betartatására
- képes a játék biztonságos lebonyolítására

2. A játékkiírásoknak minimálisan tartalmaznia kell:
- A játék pontos helyét (cím, térkép, GPS koordináták)
- A játék pontos időpontját
- A regisztrációs díj összegét
- Az alkalmazott szabályzatot, illetve annak elérhetőségét
- A szervező nevét, elérhetőségét (telefon és e-mail)


V. EGYÉB RENDELKEZÉSEK

1. Alkohol fogyasztása az airsoft játékot megelőzően vagy a játék időtartama alatt szigorúan tilos. A szervezőnek, akár alkoholszondával ezt jogában áll ellenőrizni, minden játékosnak kötelessége ebben együttműködni. Az alkoholfogyasztáson ért vagy az ellenőrzésben nem együttműködő játékosokat a játékból azonnal ki kell zárni.

2. A játék során, a játékterületen az ellenfelek között semmilyen beszélgetésnek, vitának helye nincs! Minden olyan játékost, aki a játék során bárkivel, bármilyen vitát kezdeményez vagy ilyenben részt vesz, a játékból haladéktalanul ki kell zárni és a pályáról el kell távolítani!

3. Az ellenfelek közötti kommunikáció szigorúan tilos, vitának helye nincs! Minden tapasztalt, felmerült probléma kizárólag a játék szervezője, játékvezető vagy a kijelölt bizalmik felé jelezhető; lehetőleg a játék szüneteiben, illetve a játékot követően. Indokolt esetben kérjen azonnali intézkedést a játékos rádión vagy keressen egy illetékes személyt.

4. A játék során intézkedési joga kizárólag a kijelölt bizalmiknak, játékvezetőknek és szervezőknek van. Döntésük nem kérdőjelezhető meg, azt mindenki köteles elfogadni, továbbá jogukban áll játékost a játékból kizárni, ha azt indokoltnak látják.

5. Az a játékos, aki nem veti alá magát azonnal és maradéktalanul egy bizalmi, játékvezető vagy szervező döntésének, a játékból automatikusan, azonnal és véglegesen kizárja magát. Ekkor köteles haladéktalanul elhagyni a játék területét.

6. Az ÁASZ alapvetően nem kívánja túlszabályozni a játékot, nem akar mindenre kiterjedni. Játsz mindenkor becsületesen, sportszerűen. Az ÁASZ által külön nem szabályozott kérdésekben mindenkor a játék szervezőjének döntése az irányadó.
Vissza az elejére Go down
 
Á.A.SZ.2009
Vissza az elejére 
1 / 1 oldal
 Similar topics
-
» Meghívó 2009 12.20 Szentkirály Küzdelem a zászlóért 2.0

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
MARAUDERS-TEAM :: !!!HÍREK!!! :: Airszoft szabályok :: Á.A.SZ.2009-
Ugrás: